Dla każdej osoby, która prowadzi własny sklep klimatyzacja jest bardzo ważna. Jest gwarancją utrzymania optymalnego poziomu wilgoci oraz czystego powietrza, dzięki czemu zarówno pracownicy, jak i klienci mogą swobodnie oddychać.
Czym jest klimatyzacja?
W system klimatyzacji warto zainwestować przede wszystkim wtedy, gdy prowadzimy sklep spożywczy. Należy jednak pamiętać, że taki system sprawdzi się doskonale w każdym sklepie. Na rynku najwięcej jest obecnie klimatyzatorów split, które złożone są z dwóch elementów. Taki klimatyzator jest niezwykle wydajny, a do tego bardzo cicho pracuje. Warto zwrócić uwagę na fakt, że służy on także do filtrowania oraz oczyszczania powietrza. Można wyróżnić jeszcze klimatyzację typu multi split, która polega na połączeniu wewnętrznych jednostek z zewnętrzną, pojedynczą. Takie rozwiązanie jest z reguły stosowane w większych obiektach, takich jak biurowce, galerie handlowe, restauracje oraz hotele. Można ją zamontować również w domu, żeby chłodziła kilka pomieszczeń w tym samym czasie. Należy mieć na uwadze, że w instalacji skraplacz musi być połączony równolegle z parownikami. Za dostosowanie ilości czynnika chłodniczego jest odpowiedzialny zawór rozprężny, który w takiej sytuacji pełni rolę dodatkowego elementu. Technologia VRF jest z kolei stosowana w jeszcze bardziej rozbudowanych lokalach. Dzięki tej technologii możliwe jest połączeniu nawet kilkunastu urządzeń ze sobą. Przepływ czynnika chłodniczego jest tym co wyróżnia system VRF od klasycznego układu multi split. Zawsze można skorzystać z pomocy profesjonalnej ekipy, która dobierze odpowiednie rozwiązanie do twojego lokalu. W sezonie letnim temperatury potrafią osiągać bardzo duże wysokości. Jest to szczególnie niebezpieczna dla produktów mięsnych, nabiału, a także owoców i warzyw.
Parametry klimatyzatora
Parametry przechowywania żywności to jeden z punktów kontrolnych nałożonych przez ustawodawcę. W zależności od stopnia przetworzenia produktów wymagania mogą się nieco różnić. Nie można zapominać, że w sklepie ze sprzętem elektronicznym poziom wilgoci oraz temperatura jest równie ważna. Badania potwierdzają, że klienci zostają dłużej w danym sklepie, jeżeli czują się komfortowo. To powoduje, że jednocześnie chętniej decydują się na zrobienie zakupów. Jak magnes działają na klientów konkurencyjne ceny, dlatego sprzedaży sprzyja odpowiedni klimat. Klimatyzacja umożliwia przede wszystkim zapewnienie optymalnego poziomu wilgoci oraz temperatury. Bardzo ważny jest również komfort pracowników, którzy codziennie spędzają w sklepie nawet kilkanaście godzin. Dlatego bardzo ważne, żeby warunki nie były obciążające dla organizmu.
Montaż klimatyzacji w sklepie
Należy mieć na uwadze, że w biznesie najważniejsza jest optymalizacja kosztów. System inteligentnego budynku jest popularnym sposobem na redukcję kosztów. Jeśli mamy dostęp do sieci WiFi to możemy wtedy automatycznie sterować klimatyzacją. Jest to niezwykle wygodne, a do tego bezpieczne. Można w czasie rzeczywistym monitorować pracę systemu i poszczególnych urządzeń. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że do „kosztów firmowych” można dopisać koszt montażu klimatyzacji w sklepie. Dzięki temu można zaoszczędzić sporo pieniędzy, a wygoda i komfort będą na wysokim poziomie. Dokładne szczegóły na ten temat można znaleźć w internecie lub poprosić o pomoc swojego księgowego. Warto dodać, że nie w każdym urządzeniu opcja sterowania klimatyzacją przez WiFi jest funkcją podstawową. Inteligentny system można jednak doinstalować samodzielnie do urządzenia klimatyzacyjnego. Wybór klimatyzatorów na rynku jest bardzo duży.